Realizowane są tam obecnie dwa projekty: „Green Fingers for a Brighter Tomorrow” (Bądź EKO dla jaśniejszej przyszłości) oraz „Smart Tools in Schools” (Inteligentne narzędzia w szkole).
Bezpośrednimi beneficjentami pierwszego projektu są nauczyciele przedmiotów przyrodniczych, gdzie współpraca opiera się na wspólnym uczeniu się, nauczaniu, wymianie praktyk i doświadczeń związanych z edukacją ekologiczną, a także na dostosowaniu metod nauczania do nowych trendów w edukacji. Projekt kładzie nacisk na poprawę poziomu świadomości ekologicznej uczniów.
Drugi projekt skierowany jest do uczniów, a partnerami są szkoły z Hiszpanii, Turcji, Bułgarii i Rumunii. Realizatorzy projektu „Inteligentne narzędzia w szkole” chcą, aby uczniowie bardziej angażowali się w swoje własne procesy uczenia się, udostępniając im oparte na technologii strategie uczenia się. Ponadto, poprzez współpracę międzynarodową, oba projekty dają szansę na rozwijanie kompetencji językowych.
Tematem przewodnim obecnego, czwartego już spotkania partnerów projektu pod hasłem „Bądź EKO dla jaśniejszej przyszłości”, było „Powietrze”. Jego główne zadanie to prowadzenie i wspólna obserwacja lekcji z wykorzystaniem różnych narzędzi TI. Zaś z punktu widzenia ucznia celem lekcji było zwrócenie uwagi, na nasza wspólną odpowiedzialność za środowisko i istotność naszego zaangażowania w jego ochronę.
Oprócz prowadzenia lekcji goście 10-tki zwiedzili Zamość, poznali uroki Roztocza oraz elementy polskiej historii i tradycji. W czasie wycieczki po Zamościu poznali najciekawsze miejsca i informacje związane z miastem. Zostali także przyjęci przez Dyrektor Wydziału Edukacji - Panią Agnieszkę Kowal.
Dodatkowym wydarzeniem czwartego spotkania projektowego był obchodzony w całej Europie ERASMUS DAY 2019. 10 października, w ramach zorganizowanego wspólnie happeningu, do 10-tki zaproszeni zostali uczniowie zamojskich szkół podstawowych, harcerze, rodzice oraz lokalna społeczność. Przygotowano prezentacje multimedialne, wystawy, quizy oraz warsztaty o tematyce ekologicznej. Harcerze przygotowali zaś pokaz mody ekologicznej oraz scenki teatralne o tematyce proekologicznej. Opowiedziano także o korzyściach płynących z zaangażowania w projekty Erasmus+ oraz o międzynarodowej współpracy SP 10 ze szkołami europejskimi. Wszystkim uczestnikom spotkania przybliżono ideę programu ERASMUS+ i zachęcono do postaw proekologicznych.
Napisz komentarz
Komentarze