Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 17:48
Reklama Baner reklamowy A1  Orkiestry Włościańskiej
Reklama

Zamość: Przychodzi klient do rzecznika

Z uwagi na pandemię, interesanci kontaktowali się w większości telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej. Łącznie miejski rzecznik konsumentów udzielił w zeszłym roku konsumentom 1861 porad i rozpatrzył ponad 100 pisemnych wniosków o interwencję.
Zamość: Przychodzi klient do rzecznika
W ub. roku rzecznik nie wytyczał powództw cywilnych.

Najwięcej porad dotyczyło roszczeń wynikających z umów zawieranych na odległość (459), umów sprzedaży urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych, w tym sprzętu komputerowego (400), odzieży i obuwia (236), a także mebli, artykułów wyposażenia wnętrz i utrzymania domu (180). Przedmiotem zgłoszeń konsumentów były także roszczenia z tytułu nienależytego wykonania usługi, z czego najwięcej porad dotyczyło usług finansowych i ubezpieczeniowych (156) oraz umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych (119). Stwierdzono wzrost spraw z sektora turystyka i rekreacja, co wiązało się m.in. z odwoływaniem ze względu na sytuację epidemiczną imprez turystycznych, pobytów w hotelach, koncertów i spektakli, przyjęć weselnych czy komunijnych itp. W tym zakresie odnotowano 59 porad, a więc o 47 więcej niż rok wcześniej. Zwiększyła się również liczba spraw dotyczących umów zawieranych na odległość. W ub. roku udzielono w tym zakresie 459 porad, a rok wcześniej – 197.

Mieszkańcy Zamościa zwracali się również o poradę w związku z nienależycie wykonaną umową dotyczącą usług remontowych (35), motoryzacyjnych (34), transportowych (39). Udzielane porady dotyczyły też wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy sprzedaży energii elektrycznej i gazu (38).

W ramach poradnictwa rzecznik pomagał konsumentom przygotować pisma reklamacyjne, wezwania do zapłaty, oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, a także pisma procesowe itp.

W 2020 r. do biura miejskiego rzecznika konsumentów wpłynęły 102 pisemne wnioski o interwencję. W 100 sprawach rzecznik skierował wystąpienia do przedsiębiorców (w 2019 r. rzecznik skierował 176 wystąpienia). Najwięcej wystąpień dotyczyło roszczeń z tytułu negatywnie rozpatrzonej reklamacji obuwia i odzieży (23), urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych i sprzętu komputerowego (14), mebli i artykułów wyposażenia domu (14) oraz usług finansowych i ubezpieczeniowych (11).

Rzecznikiem praw konsumentów w Zamościu jest Katarzyna Mazur. Jej głównym zadaniem jest zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.

Sprawozdanie z działalności miejskiego rzecznika konsumentów za ub. rok radni przyjęli na sesji Rady Miasta Zamość.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

 

 

Reklama
ReklamaBaner reklamowy B Firmy Sunflowers
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Pycha Moj GrzechTreść komentarza: Program Rodzina na swoim ma się b.dobrze.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 14:15Źródło komentarza: W Hrubieszowie będzie punkt paszportowyAutor komentarza: ochrona przyrodyTreść komentarza: Jakie były ku temu przesłanki?Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:56Źródło komentarza: Wójt gminy Hrubieszów w gronie ekspertówAutor komentarza: jaTreść komentarza: Coś mieszkańcu o ukrainie piszesz oszczędnie Nie wszystko!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:55Źródło komentarza: Lubelskie: Atak Rosji na zachodnią Ukrainę. Poderwano nasze myśliwceAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Zając ekspertem PO KOLEGIUM TUMANUM to jakieś jaja,Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:52Źródło komentarza: Wójt gminy Hrubieszów w gronie ekspertówAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Pytanie gdzie w tym czasie była wybrana rada społeczna szpitala nadzorująca dyrekcję z ramienia starostwa. tym pseudo neo radnym tylko jaja wsadzić w imadło i dobrze skręcić. a nie nagrody dawać,Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:50Źródło komentarza: Szpital w Hrubieszowie w ciągu 2 lat nie wykonał kontraktów z NFZ. Do spłaty ma 18 mln złAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: "Droga przez mękę" aby dojść do orzecznictwa trzeba pokonać odcinek z parkingu przy parku lub walczyć o miejsce parkingowe przy bloku nr 8. Jeżeli będziemy mieli szczęście i znajdziemy miejsce to zaczyna się walka dziurawym chodnikiem i wysokimi krawężnikami. Takie mamy realia udogodnień dla niepełnosprawnych. Mieszkzńcy bloku wracający z pracy siedzą w samochodach i wypatrują wolnego miejsca postojowego bo przecież większość miejsc jest zajęta przez pracowników Krok za krokiem, pacjentów przychodni Żak, stomatologa, okulisty lub petentów ZGL. Takie instytucje jak przychodnie nie powinny znajdować się w blokach gdzie nie ma przystosowanych warunków oraz miejsc parkingowych.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 11:26Źródło komentarza: Zamość: Przyjeżdża niepełnosprawny do urzędu i... nie ma gdzie zaparkować
Reklama