Zgłaszając oszustwo kobieta powiedziała policjantom, że otrzymała sms o treści: PGE: Na dzień 1.06 zaplanowano odłączanie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności 3.46 złotych Zapłać teraz na: https://cli.co/platnosc-pge-49fhdb3”.
Niestety, kobieta weszła w link, a następnie wybrała swój bank. Zalogowała się na konto potwierdzając to wygenerowanym kodem. Po chwili okazało się, że jej dane zostały zmienione i straciła dostęp do bankowości elektronicznej, a z konta ubyły 3 tys. zł, które przy użyciu kodu BLIK zostały wypłacone w bankomacie.
To niestety nie było pierwsze takie oszustwo na sms od PGE. A można ich uniknąć, jeśli zachowa się należytą ostrożność.
– Przestępcy idąc z duchem czasu tworzą strony internetowe łudząco podobne do dobrze nam znanych witryn. Policjanci apelują aby zwracać uwagę na każdy nawet najdrobniejszy szczegół. Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Jeśli otrzymamy SMS o zaległości i mamy wątpliwości czy tak jest faktycznie skontaktujmy się z usługodawcą przez infolinię i potwierdźmy, że faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online a także o tym, że żaden bank nie wysyła do swoich klientów wiadomości z prośbą o podanie haseł lub loginów w celu weryfikacji – podkreśla Joanna Klimek, rzeczniczka Komendy Powiatowej Policji w Biłgoraju.
Napisz komentarz
Komentarze