Celem projektu, oprócz nauki samodzielności, planowania, współpracy i odpowiedzialności, było także zapoznanie się i wykorzystanie narzędzi TIK, nowych technik nauki oraz stworzenie możliwość budowania relacji.
Uczniowie z klas 1-3 przez cały tydzień pracowali metodą projektu „10-tka wędruje od miasta do miasta”. Każda klasa poznawała inne polskie miasto. Klasa 1a- Kraków (górale, legendy, tańce, przyśpiewki), klasa 1b- Gdańsk (statki, wiersze, legendy, kaszubskie abecadło), klasa 2a - Zamość (legendy, przyroda, stroje, piosenki, sławni mieszkańcy Zamościa), klasa 3a - Warszawa (zabytki, ciekawe miejsca, tańce, piosenki, legendy), klasa 3b- Toruń (legendy, przyroda, stroje, piosenki).Dzieci pracowały w małych grupach. Opracowywały wybrane przez siebie zadania. Wykonały piękne plakaty promujące miasta, lapbooki z zabytkami, sławnymi mieszkańcami miast, leporello i klatki filmowe z legendami, makiety miast, puzzle z herbami, prace przestrzenne m.in. lajkoniki i lwy gdańskie. W czasie pracy uczniowie korzystali z TIK w pracowni komputerowej oraz w klasach z tabletów. Dużą radość sprawiła im także praca w szkolnej kuchni.
Klasy IV – V realizowały projekt pt. „Organizujemy wycieczkę po Zamościu dla kolegów z innego miasta lub kraju”. Od początku do końca realizacji projektu mieli wpływ na bieg wydarzeń. Począwszy od sformułowania tematu projektu, poprzez postawienie celów, zaplanowanie działań, ich realizację i prezentację efektów pracy. Ta samodzielność i decyzyjność bardzo zachęcała do aktywności, do angażowania się. rozwoju umiejętności takich jak współpraca i planowanie oraz stworzyła możliwość budowania relacji.
W klasach VI i VII projekt interdyscyplinarny od początku do końca z założenia był autorstwa uczniów. Tematem przewodnim w kl. VI była wycieczka zagraniczna - resztę, czyli cel wycieczki, plan, kosztorys, organizację, zwiedzanie, transport itp. mieli za zadanie wypracować i zaprezentować uczniowie, którzy z zapałem przystąpili do pracy, samodzielnie wymyślając i przydzielając sobie zadania. Zaś klasy VII przez cały tydzień "zwiedzały" Londyn.
Klasy VIII integrowały się podczas gry w tenisa w Zamojskim Klubie Tenisowego „Return” oraz wspólnego wyjścia do ZOO i na zamojską Starówkę.
Przy realizacji projektu wszyscy świetnie się bawili i cieszyli się byciem ze sobą po tak długiej rozłące! Po tak radosnym, a jednocześnie pracowitym i owocnym tygodniu uczniowie 10-tki z werwą mogą wrócić do nauki w szkole.
Napisz komentarz
Komentarze