Do biłgorajskiej komendy policji zgłosiła się 43-letnia kobieta, która padła ofiarą oszustów. Na jej numer zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Powiedział, że ktoś próbuje wziąć kredyt na jej dane. Polecił zainstalować aplikację, która miała rzekomo za zadanie sprawdzić czy w jej telefonie nie ma złośliwego oprogramowania. Następnie zadzwoniła do niej kobieta, tym razem oszuści wykorzystali tak zwany „spoofing”, czyli podszyli się pod numer infolinii banku.
43-latka przekonana, że rozmawia z kolejną pracownicą banku wykonywała polecenia i instalowała następne aplikacje. W efekcie oszuści uzyskali dostęp do jej urządzenia oraz danych i dokonali przelewów z konta kobiety na kwotę ponad 1,2 tys. zł.
O tym, że została oszukana kobieta dowiedziała się kiedy sama wieczorem skontaktowała się z bankiem.
Napisz komentarz
Komentarze