Czym są podstrony lokalne ?
Standardowa struktura strony internetowej opracowana zostaje podczas pracy projektanta UX z Klientem. Zbiera on niezbędne dane dotyczące Twojego biznesu, potrzeb oraz grupy docelowej i na tej podstawie projektuje architekturę strony. W wyniku tego etapu powstają projekty makiet oraz budowa ścieżki podróży użytkownika po stronie internetowej. Tworząc widoki podstron oraz strukturę powinniśmy uwzględnić właśnie podstrony lokalne które będą odpowiednio przygotowane i zoptymalizowane pod frazy kluczowe + miasto Warszawa.
Jak zaprojektować podstrony lokalne dla Warszawy i co powinny zawierać ?
Podstrony lokalne powinny być przygotowane osobno dla każdej głównej frazy kluczowej którą chcemy pozycjonować dla użytkowników z konkretnego miasta. W przypadku Warszawy i usług tworzenia stron dobrym pomysłem będzie utworzyć podstronę i usługę o strukturze np: domena.pl/lokalne/projektowanie-stron-warszawa lub z pominięciem katalogu tj: domena.pl/projektowanie-stron-warszawa. W naszej agencji digital hauerpower realizujemy proces budowy podstron lokalnych opartych właśnie o taki adres np: projektowanie stron internetowych w Warszawie.
Linkowanie wewnętrzne podstron lokalnych
Jeżeli chodzi o umieszczenie tego typu podstron w strukturze strony internetowej zwykle nie są one widoczne w menu głównym jako typ podstron których zadaniem jest przedstawienie oferty, wystarczy jeśli będą one dostępne ze stopki naszej strony internetowej. Dzięki temu przekażemy moc strony głównej i pozostałych podstron poprzez linkowanie wewnętrzne do podstron lokalnych.
W przypadku jeżeli mamy więcej usług i chcemy by były wykonane również w ten sposób powinniśmy utworzyć dedykowaną podstronę lokalną związaną z miastem Warszawa dla każdej usługi.
Projektowanie makiet UX i SEO. Poznaj SXO w projektowaniu stron
Projektowanie podstron lokalnych to przede wszystkim analiza i research fraz kluczowych oraz analiza konkurencji. Konkurencja bowiem wyznacza nam tutaj standardy dla ilości tekstu potrzebnego do budowy widoczności podstrony, ilości i różnorodność fraz kluczowych, stopień zagęszczenia słów kluczowych, ilości akapitów i nagłówków h1-h3. Samo przygotowanie podstrony z nazwą w adresie URL niestety tutaj nie wystarczy.
Jeżeli Twoja konkurencja posiada bogate podstrony opisowe np na 3000 do 5000 znaków Twoja podstrona lokalna powinna objętościowo być zbliżona jeżeli chodzi o content do konkurencji.
Analiza i research SEO niezbędny do projektu UX podstrony lokalnej
Równocześnie podczas analizy i po jej wykonaniu mamy niezbędne dane które powiedzą nam o szacowanej objętości treści oraz ilości potrzebnych nagłówków oraz fraz kluczowych do umieszczenia w obrębie całej podstrony. Ważne jest tutaj by fraza kluczowa została naturalnie umieszczona w treści w różnych przypadkach, dodatkowo warto wzbogacić główną frazą kluczową, dodatkowymi frazami które podniosą autorytet tekstu do rangi eksperckiego, który wykorzystuje zwroty i hasła powiązane z główną tematyką podstrony.
Dobre praktyki podczas projektowania stron lokalnych
W przypadku podstron lokalnych możemy mówić o projektowaniu podstron typu landingpage, gdyż będą one nam służyły do zbierania ruchu z wyszukiwarki. Standardowo są to podstrony :
- wyposażone w większą ilość treści odpowiednio krótkich tak by była możliwość umieszczenia większej ilości nagłówków h3, dzięki wdrożeniu strony na systemie cms masz możliwość stałej opieki nad tekstem i ewentualnych korekt fraz kluczowych,
- zawierają w odpowiedniej ilości nagłówki h2-h3 zawierające frazy kluczowe, utworzone w ilościach podobnych do konkurencji TOP10 na nasze frazy kluczowe,
- w sekcji baneru tj: sekcji hero zawierają zwykle krótki formularz do kontaktu,
- które powinny zawierać linkowanie wewnętrzne lub dedykowane sekcje CTA do kontaktu, innych podstron usługowych lub produktów
Pozycjonowanie podstron lokalnych na Wordpress ?
Poprawnie zaprojektowana i techniczne wykonana strona internetowa z wdrożonym systemem zarządzania daje nam dobre podstawy do zrealizowania procesu jakim jest pozycjonowanie strony na Wordpress. Jednak aby proces pozycjonowania był prawidłowy strona internetowa musi spełniać wymogi Google jakościowe i techniczne oraz zawierać frazę lokalną + miasto Warszawa. Zobacz więcej informacji.
Wersja responsywna strony internetowej
W przypadku podstron lokalnych podobnie jak całej strony internetowej responsywność powinna stać na wysokim poziomie. Dobre wyniki techniczne, czas wczytania to czynniki istotne w procesie ustalania pozycji przez algorytm. Brak odpowiednio zoptymalizowanej całej strony www oraz dedykowanych podstron lokalnych będzie nas skutecznie hamować przed osiągnięciem oczekiwanych rezultatów wejścia w TOP10 wyników wyszukiwania.
Jak sprawdzić jakość strony internetowej?
Poprawność wdrożenia wersji responsywnej sprawdzimy logując się do narzędzi takich jak Google Search Console która pokaże nam błędy lub problemy strony internetowej. Dodatkowo warto skorzystać z narzędzi analitycznych jak gtmetrix.com czy Google Page Speed.
Sekcja FAQ - pytania na stronie internetowej jak zrobić ?
Aby wzmocnić autorytet podstrony lokalnej oraz pozwolić sobie na dodanie w wynikach wyszukiwania odpowiedniej konstrukcji modułu FAQ w Google podstrona lokalna powinna zawierać sekcję rozwijanych pytań FAQ. Wystarczy kilka pytań w których doskonale można wykorzystać jako pytanie zwroty wpisywane w wyszukiwarkę, frazy kluczowe oraz dłuższe hasła. Dodatkowo indeksując moduł FAQ w postaci znaczników Schema Markup w Google zyskujemy dodatkowe pole z widocznymi pytaniami pod naszą domeną.
Aby wdrożyć sekcję pytań wystarczy odpowiednio oznaczyć za pomocą generatorów JSON treści i wprowadzić skrypt na stronę. Po ponownym przeindeksowaniu strony internetowej w przypadku jeżeli zrobiliśmy to prawidłowo oraz domena ma autorytet w Google w niedługim czasie powinniśmy zobaczyć sekcję pytań.
Jak szukać fraz kluczowych dla podstron lokalnych ?
W przypadku jeżeli brakuje nam pomysłów na treść lub fraz kluczowych opisujących naszą usługę możemy skorzystać z kilku narzędzi które doskonale podpowiedzą nam jak powinniśmy skonstruować treść podstrony oraz zbudować nagłówki h2 oraz h3.
Google podpowiedzi - podczas wpisywania frazy kluczowej lub pod listą wyników wyszukiwania Google podpowiada powiązane frazy kluczowe. Warto wziąć je pod uwagę przy budowie contentu gdyż jeżeli umieścimy je na stronie internetowej zwiększamy szansę na wyświetlenie się podstrony na właśnie te frazy.
Google KeyWord Planner - darmowe narzędzie od Google Ads do planowania kampanii. Bez potrzeby opłacenia kampanii możemy za darmo wygenerować listę słów kluczowych zbliżonych do naszych głównych słów, sprawdzić ich wolumen i zasadność zastosowania w treści.
Programy analityczne typu surferseo.com, senuto.pl - płatne narzędzia, które służą do automatyzacji budowy treści w oparciu o własną bazę gromadzoną i analizy wyników Google oraz konkurencji. Po podaniu zestawu fraz otrzymamy listę lub w przypadku edytora SEO konkretne propozycje wraz z procentowym udziałem w treści dla każdego słowa kluczowego.
Napisz komentarz
Komentarze