Do biłgorajskich policjantów zgłosiła się 39-latka, która padła ofiarą oszustwa. Osoba podszywająca się pod jej znajomą za pośrednictwem komunikatora przesłała jej wiadomość prosząc o pokrycie kosztów zamówienia. Kobieta zgodziła się i wygenerowała dwa kody tracąc tym samym prawie 3 tys. zł.
W identyczny sposób oszukana została 22-latka, która zareagowała na prośbę „znajomej” i podała dwa kody BLIK na łączną kwotę 1 tys. 600 zł.
Ofiarą oszustów padł również 24-latek, który odpowiedział na prośbę „koleżanki” i stracił 800 zł.
Policja przypomina, że proceder oszustw "na znajomego" jest wciąż wykorzystywany przez oszustów. Włamują się oni na konto społecznościowe i podszywają pod właściciela. Następnie wysyłają wiadomość, że pilnie potrzebują finansowego wsparcia obiecując oczywiście zwrot pieniędzy. Proponują łatwy sposób przelania wskazanej kwoty – wystarczy zalogować się do swojego banku i w aplikacji wygenerować kod Blik do płatności telefonem, a następnie udostępnić go „znajomemu”. Przekazany kod wystarczy, aby natychmiast wypłacić pieniądze z bankomatu.
Napisz komentarz
Komentarze