– Zajęcia te wynikają przede wszystkim z chęci niesienia pomocy przez nasze wolontariuszki, chęci poznawania nowych ludzi oraz integrowania się z nimi – informuje Katarzyna Kmieć, pomysłodawczyni i koordynatorka projektu, która w II LO im. Marii Konopnickiej w Zamościu uczy matematyki. – Są one również odpowiedzią na potrzeby ósmoklasistów. Chcemy pomóc im lepiej przygotować się do egzaminu ósmoklasisty. Mamy nadzieję, że aktywny udział uczniów w zajęciach pomoże im uwierzyć we własne siły. Dzięki temu osiągną lepsze wyniki na egzaminie z matematyki oraz będzie im łatwiej poradzić sobie z nauką w szkole średniej.
Od 7 października w każdy poniedziałek uczennice klas trzecich i czwartych współuczestniczą w zajęciach dodatkowych dla uczniów klas ósmych w SP nr 6 w Zamościu, prowadzonych przez swoją matematyczkę.
CZYTAJ: Zamość: Fałszywa oferta wynajmu noclegu w Zakopanem, 22-latka straciła zaliczkę
Głównym zadaniem wolontariuszek jest wspomaganie nauczyciela, który nie jest w stanie dotrzeć do każdego ucznia. Zajęcia te odbywają się w bardzo miłej atmosferze i cieszą się dużym zainteresowaniem. Uczniowie klas ósmych uczęszczają na nie regularnie, są skupieni, zadają pytania, chętnie zgłaszają się do odpowiedzi lub rozwiązują zadania przy tablicy.
– Po kilku zajęciach zauważalny jest u uczniów wzrost poziomu wiedzy i umiejętności oraz poczucie pewności siebie. Z zajęć wypływa też oczywiście wiele korzyści dla wolontariuszek – zauważa Katarzyna Kmieć.
O efektywności podjętych działań decyduje również współpraca między nauczycielami obu szkół, czyli Katarzyną Kmieć oraz Teresą Wszołą. Panie wymieniają się doświadczeniami, materiałami i są otwarte na nowe wyzwania.
Napisz komentarz
Komentarze