Uroczystość przed nową siedzibą nastawni rozpoczęła się o godzinie 12:00 od przecięcia symbolicznej wstęgi przez Tomasza Gontarza z Ministerstwa Infrastruktury, Zbigniewa Tracichleba - Prezesa Zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, Kazimierza Frąka - Prezesa Zarządu Zakłady Automatyki Kombud oraz Sebastiana Paula - przedstawiciela wojewody lubelskiego. Budynek nastawni poświęcił diecezjalny duszpasterz kolejarzy, ks. Bogdan Jaworowski.
O przyszłości polskiej kolei na breefingu mówili: Zbigniew Tracichleb, Kazimierz Frąk, Tomasz Gontarz, Mirosław Antonowicz z zarządu PKP S.A. oraz Sławomir Zawiślak, poseł RP. List gratulacyjny w imieniu Ministerstwa Infrastruktury odczytał Tomasz Gontarz - przedstawiciel podsekretarza stanu w ministerstwie.
Następnie zaproszeni goście mieli okazję obejrzeć z bliska pracę kontrolerów ruchu, zobaczyć jedną z najnowocześniejszych serwerowni kolejowych w Polsce oraz odwiedzić lokomotywownię i 10 nowych lokomotyw.
– Nowy, komputerowy system sterowania na stacji Zamość Bortatycze to większe bezpieczeństwo ruchu oraz pracy pracowników, krótszy czas obsługi pociągów i większa przepustowość trasy. Ma to istotne znaczenie ze względu na rosnący strumień towarów z Azji. Mam nadzieję, że część tych towarów trafi też na linię szerokotorową, co pomoże w rozwoju PKP LHS – mówił Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP S.A.
W ramach inwestycji zainstalowano komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i system kontroli niezajętości torów na szlaku Zamość Bortatycze LHS – Szczebrzeszyn LHS. Projekt ma otworzyć Lubelszczyznę, a w szerszej perspektywie całą Polskę na wymianę handlową z Azją w ramach ''Nowego Jedwabnego Szlaku''.
Nowa nastawnia jest czterokrotnie większa od poprzedniej, wyposażona w centrum kontrolne oraz serwerownię z 48 procesorami w technologii MOR-3. Zmiana lokalizacji pociągnęła za sobą ogromny skok technologiczny - kontrolerzy ruchu odeszli od sterowania ręcznego na rzecz komputerowej kontroli całej długości linii. Za stworzenie innowacyjnego systemu odpowiedzialny jest Zakład Automatyki Kombud. Zmiana organizacji pracy przynosi za sobą wymierne korzyści. Jak wyliczono, o 200 minut skróci się codzienny czas odpraw pociągów a nowa organizacja to także ponad 100 litrów zaoszczędzonego dziennie.
Poniżej obszerna fotogaleria z wydarzenia.
Napisz komentarz
Komentarze