Pokażmy odbiorcom, gdzie mają szukać informacji
Co robi statystyczny internauta, gdy chce coś kupić albo znaleźć odpowiedź na nurtujące go pytania? Uruchamia wyszukiwarkę i wpisuje wybrane słowa kluczowe. Następnie przegląda pierwszą stronę wyników, czasami zapuszczając się również na drugą. Jego uwagę zwrócą zatem tylko te przedsiębiorstwa, które znajdują się na początku wyników wyszukiwania. Biorąc pod uwagę to, że ponad 90% użytkowników internetu na świecie preferuje Google, dobrym ruchem jest zadbanie o to, by polubiło ono naszą firmę.
Najlepszym na to sposobem jest pozycjonowanie stron internetowych, czyli działania, których efektem będzie wypromowanie strony oraz zapewnienie jej miejsca w pierwszej dziesiątce wyników. Opierają się one w szczególności na pozyskiwaniu wartościowych linków, budowaniu interesujących, a także pomocnych treści w witrynie, jak również technicznej optymalizacji. Aby zapewnić sobie długofalowe efekty, dobrze jest zwrócić się o pomoc do ekspertów. Wykwalifikowani specjaliści, tacy jak firma Inseo, zagwarantują nam nie tylko stabilną pozycję w wyszukiwarce, ale też zwiększoną sprzedaż produktów i usług.
Skuteczna i szybka reklama? Tylko w Google Ads
W przypadku prowadzenia działalności sezonowej doskonałym wyjściem okaże się kampania Google Ads, wcześniej znana jako Google AdWords. Polega ona na umieszczaniu płatnych reklam w wynikach wyszukiwania, za które płacimy jedynie, gdy ktoś w nie kliknie (PPC – pay per click). Uzyskane rezultaty wyświetlą się na pierwszych czterech miejscach; możliwe są także trzy na dole strony oraz osiem po prawej stronie. Ta forma reklamy sprawdza się szczególnie na urządzeniach mobilnych, gdzie na ekranie widocznych jest jedynie kilka pierwszych wyników wyszukiwania. Jej dodatkowym atutem jest szybkość działania – nasza strona firmowa może znaleźć się w Google w ciągu 48 godzin. Jeżeli chcemy, możemy połączyć reklamę PPC z pozycjonowaniem, co da długofalowy efekt sprzedażowy.
Napisz komentarz
Komentarze