Celem konferencji było zaprezentowanie efektów badań prowadzonych przez studentów w różnych dziedzinach nauki. Konferencja podzielona była na trzy panele. W jednym z nich zaprezentowała się grupa studentek pedagogiki i pielęgniarstwa UPZ. Były to: Karolina Cyc, Zuzanna Floraszek, Magdalena Stypko, Ewelina Romańczuk, Monika Sędłak, Ewa Szuba, Paula Łapa, Diana Drygiel vel Dryglak, Stefania Kościelniak, Iwona Redka. Opiekunami naukowymi studentek są: dr Halina Iwańczyk i dr Irena Kurzępa z Zakładu Pedagogiki UPZ oraz dr n. med. Maria Dorota Kwika z Zakładu Pielęgniarstwa UPZ.
- Monika Sędłak przeprowadziła badania wśród nauczycieli dotyczące postrzegania przez nich swojej misji. Chodziło o to, aby przedstawić na czym polegają różnice w postrzeganiu misji współczesnego nauczyciela w zależności od statusu zawodowego badanych. Ewa Szuba podjęła badania nad korzyściami i zagrożeniami płynącymi z Internetu. Chodziło głównie o to, by pokazać, jaki jest stan świadomości młodzieży w zakresie bezpieczeństwa w sieci. Paula Łapa przeprowadziła badania wśród uczniów szkoły podstawowej, które dotyczyły niepowodzeń szkolnych. Wykazała przejawy i przyczyny niepowodzeń oraz sposoby przeciwdziałania. Udział studentek w konferencji był niezwykle cenny z tego powodu, że studentki poznały kolejne etapy procesu badawczego, metodologię badań pedagogicznych, nauczyły się samodzielnie skonstruować narzędzie badawcze, a następnie opracować materiał empiryczny. W pracy nauczyciela niezwykle ważna jest umiejętność pracy badawczej – przedstawia problematykę prac swoich podopiecznych dr Irena Kurzępa z Zakładu Pedagogiki UPZ.
- Podczas konferencji wystąpienie zaprezentowały studentki II roku z Koła Naukowego Studentów Pielęgniarstwa UPZ: Diana Drygiel vel Dryglak, Stefania Kościelniak, Iwona Redka, Ewelina Romańczuk. Wystąpienie składało się z dwóch części: przedstawienia funkcjonowania Uczelni w czasie COVID-19 oraz przedstawienia jakości życia studentów pielęgniarstwa UPZ w czasie pandemii. Pandemia koronawirusa to czas zupełnie niecodzienny dla nas wszystkich, który wpływa na szereg obszarów życia społecznego, a uczenie się i nauczanie są jednym z nich. Czas pandemii jest czasem bardzo trudnym. Ma wpływ na inne ważne aspekty życia studentów, a zwłaszcza na ich jakość życia, co było inspiracją do podjęcia badań naukowych przez członków koła naukowego. Badania zostały przeprowadzone w maju 2021 r. Do zebrania materiału zastosowano metodę sondażową. Przedstawiono dane na temat wpływu pandemii na zdalne nauczanie z perspektywy studentów pielęgniarstwa. Poruszane wątki dotyczyły głównie: preferencji studentów wobec zajęć online, a także problemów związanych z przejściem na nauczanie zdalne, plusów i minusów nauczania zdalnego; budowania wspólnoty akademickiej online wśród studentów pielęgniarstwa; wpływu pandemii na kontakty międzyludzkie; form spędzania wolnego czasu; lęków i emocji towarzyszących studentom – relacjonuje wystąpienie swoich podopiecznych dr n. med. Maria Dorota Kwika, opiekun Koła Naukowego Studentów Pielęgniarstwa UPZ.
- Wystąpienie Magdy Stypko dotyczyło aprobaty społecznej u młodzieży licealnej. Celem jej pracy było scharakteryzowanie poziomu aprobaty społecznej ujawnianego przez młodzież maturalną. Wśród 60. badanych bardzo wysoki oraz wysoki poziom aprobaty społecznej wykazały dwadzieścia trzy osoby, wynik przeciętny - dwadzieścia pięć, a wynik niski oraz bardzo niski uzyskało dwanaście osób. Zuzanna Floraszek podjęła temat poziomu nieśmiałości u studentów i studentek. Otrzymane dane empiryczne pokazują, że obie przebadane grupy wykazują podobieństwa. Zarówno studentki (63,33%), jak i studenci (83,33%) bardziej charakteryzują się małym poziomem nieśmiałości. Osoby te, dobrze czują się w towarzystwie innych ludzi, są otwarte na nowe znajomości. Przez to, że otaczają się ludźmi, posiadają mniejsze skłonności do odczuwania samotności. Różne style radzenia sobie studentów ze stresem przedstawiła Karolina Cyc. Przeprowadzone badania wykazały, że studentki oraz studenci na III roku studiów radzą sobie ze stresem w stosunkowo dobry sposób, jednakże nie oznacza to, że nie należy jeszcze bardziej udoskonalać swoich umiejętności. W celu lepszego poradzenia sobie z zaistniałą sytuacją stresową należy wziąć pod uwagę rozwój własnych zasobów osobowościowych, takich jak: twardość, poczucie kontroli, kompetencje społeczne, siłę ego oraz ,,czynnik wsparcia społecznego” – przedstawiła tematy prac swoich studentek dr Halina Iwańczyk z Zakładu Pedagogiki UPZ.
Organizatorem V Ogólnopolskiej Konferencji Studenckich Kół Naukowych była Karpacka Państwowa Uczelnia w Krośnie. Konferencja odbyła się 10 czerwca.
Napisz komentarz
Komentarze