Chodzi o modernizację stacji Zamość Bortatycze LHS ulokowanej na linii nr 65, czyli tzw. szerokim torze. Zamojska spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała właśnie umowę na unowocześnienie systemu sterowania ruchem kolejowym i przebudowę układu torowego na tej stacji. Wykonawcą prac zostało konsorcjum firm Zakłady Automatyki Kombud i Torpol.
Umowa obejmuje montaż komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym i systemu kontroli niezajętości torów na szlaku pomiędzy stacjami Zamość Bortatycze LHS – Szczebrzeszyn LHS. Zamontowane zostaną urządzenia wewnętrzne, blokada liniowa, elektryczne napędy zwrotnicowe i wykolejnicowe, napędy rogatkowe i sygnalizatory drogowe na przejeździe drogowym kat. A, system liczników osi, semafory, tarcze ostrzegawcze i manewrowe, elektryczne ogrzewanie rozjazdów oraz nowa sieć kablowa.
– Najbardziej znaczącym elementem tej umowy jest przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Stare, sterowane ręcznie systemy, wymienione zostaną na nowoczesny system komputerowy. Poprawi to bezpieczeństwo naszych pracowników i wpłynie na lepszą przepustowość toru – wyjaśnia Zbigniew Tracichleb, prezes Zarządu PKP LHS.
Więcej na ten temat przeczytasz w Kronice Tygodnia.
Napisz komentarz
Komentarze