Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 02:26
Reklama Baner reklamowy firmy WODBET
Reklama Baner reklamowy A1 Fit&Healtly

Zarządzanie opiniami jako fundament marki osobistej

Wiarygodność marki to przede wszystkim krążące o niej opinie. Jak ważnym są one elementem budowania pozytywnego wizerunku widzi każdy z nas, wybierając np. catering do pracy lub film na wieczór. Warto pamiętać, że opinie mogą być również bardzo szkodliwe, jeśli nie są odpowiednio zarządzane. Dlatego przy zbieraniu opinii na Google, należy zwrócić szczególną uwagę na kilka ważnych kwestii.
Zarządzanie opiniami jako fundament marki osobistej

Źródło: pexels

Po pierwsze, ważne jest, aby zbierać opinie od rzeczywistych klientów. Nie warto kupować opinii lub zachęcać pracowników czy znajomych do ich pozostawienia. Taki zabieg jest nieetyczny i może zaszkodzić Twojej reputacji.

Kolejnym aspektem jest odpowiednie zarządzanie. Warto je regularnie przeglądać i reagować na te negatywne. Jeśli klient jest niezadowolony z jakiegoś powodu, warto próbować go przekonać do pozostawienia kolejnej opinii po rozwiązaniu problemu.

Jak profesjonalnie radzić sobie z negatywnymi opiniami?

- Pokaż, że jesteś otwarty na komunikację i chętny do rozwiązania problemu.
- Przeproś za problem, nawet jeśli nie jest on całkowicie twoją winą.
- Działaj szybko.

Jeśli klient jest niezadowolony napraw problem czym prędzej, by zapobiec kumulacji frustracji.

Warto jednak pamiętać, że negatywne opinie nie powinne wywoływać negatywnych emocji!
Analizuj i szukaj w nich wskazówek do poprawy rozwoju twojego biznesu.

Oto pięć najprostszych sposobów na pozyskiwanie opinii:

- poproś o nią klienta po zakończeniu transakcji,
- skonfiguruj specjalny formularz na stronie internetowej,
- prześlij klientowi SMS z linkiem i prośbą o umieszczenie recenzji,
- zorganizuj ankietę w sklepach stacjonarnych,
- ...rozmawiaj z klientami!

Ważne jest również, aby zbierać opinie z różnych źródeł. Zbieranie opinii tylko z jednej platformy, takiej jak Google Maps, nie daje pełnego obrazu opinii o twojej firmie. Dlatego też, warto zbierać je także przykładowo na TripAdvisor czy Yelp.

Podsumowując. Pamiętaj, że opinie w Internecie są widoczne dla wszystkich i mogą mieć wpływ na pozycję twojej firmy w wynikach wyszukiwania. Zbieranie opinii jest procesem ciągłym i trzeba stale je monitorować i reagować. Warto także stworzyć plan działania, który pozwoli na usystematyzowane działania, by prawdziwi klienci dzielili się swoimi wrażeniami z Waszej współpracy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

 

 

Reklama
ReklamaBaner reklamowy B Firmy Sunflowers
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Pycha Moj GrzechTreść komentarza: Program Rodzina na swoim ma się b.dobrze.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 14:15Źródło komentarza: W Hrubieszowie będzie punkt paszportowyAutor komentarza: ochrona przyrodyTreść komentarza: Jakie były ku temu przesłanki?Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:56Źródło komentarza: Wójt gminy Hrubieszów w gronie ekspertówAutor komentarza: jaTreść komentarza: Coś mieszkańcu o ukrainie piszesz oszczędnie Nie wszystko!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:55Źródło komentarza: Lubelskie: Atak Rosji na zachodnią Ukrainę. Poderwano nasze myśliwceAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Zając ekspertem PO KOLEGIUM TUMANUM to jakieś jaja,Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:52Źródło komentarza: Wójt gminy Hrubieszów w gronie ekspertówAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Pytanie gdzie w tym czasie była wybrana rada społeczna szpitala nadzorująca dyrekcję z ramienia starostwa. tym pseudo neo radnym tylko jaja wsadzić w imadło i dobrze skręcić. a nie nagrody dawać,Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:50Źródło komentarza: Szpital w Hrubieszowie w ciągu 2 lat nie wykonał kontraktów z NFZ. Do spłaty ma 18 mln złAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: "Droga przez mękę" aby dojść do orzecznictwa trzeba pokonać odcinek z parkingu przy parku lub walczyć o miejsce parkingowe przy bloku nr 8. Jeżeli będziemy mieli szczęście i znajdziemy miejsce to zaczyna się walka dziurawym chodnikiem i wysokimi krawężnikami. Takie mamy realia udogodnień dla niepełnosprawnych. Mieszkzńcy bloku wracający z pracy siedzą w samochodach i wypatrują wolnego miejsca postojowego bo przecież większość miejsc jest zajęta przez pracowników Krok za krokiem, pacjentów przychodni Żak, stomatologa, okulisty lub petentów ZGL. Takie instytucje jak przychodnie nie powinny znajdować się w blokach gdzie nie ma przystosowanych warunków oraz miejsc parkingowych.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 11:26Źródło komentarza: Zamość: Przyjeżdża niepełnosprawny do urzędu i... nie ma gdzie zaparkować
Reklama