Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 16:49
Reklama Baner reklamowy A 1 - BUDBRAM
Reklama

Motywowanie klienta trudnego - dobre praktyki

„Motywowanie klienta trudnego - dobre praktyki” to temat kolejnego spotkania w ramach „ Partnerstwa Lokalnego na rzecz promocji mobilności na rynku pracy” w Zamościu.

„Partnerstwo Lokalne na rzecz promocji mobilności na rynku pracy” zostało zawarte w czerwcu 2017 r. na terenie powiatu zamojskiego przez instytucje rynku pracy, edukacji i ośrodki pomocy społecznej. Inicjatorem porozumienia i koordynatorem działań jest Filia w Zamościu Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Lublinie. Dotychczas zrealizowane działania to:

  • konferencja inaugurująca podpisanie porozumienia, podczas której zapoznano uczestników z zagadnieniami mobilności zawodowej,

  • warsztaty wiedzy o rynku pracy, podczas których zapoznano z aktualnymi informacjami pracowników socjalnych z ośrodków pomocy społecznej i innych instytucji partnerskich,

  • zajęcia doradcze z uczestnikami Centrum Integracji Społecznej w Komarowie-Osadzie, prowadzone przez doradców zawodowych z Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Zamościu.

12 grudnia 2017 r. odbyło się kolejne spotkanie w ramach partnerstwa. Temat spotkania „Motywowanie klienta trudnego- dobre praktyki” zrealizowano poprzez:

  • wykład Pani Anny Jakubowskiej „Metody i techniki motywacji osoby w kontekście zatrudnienia” reprezentującej - Wyższą Szkołę Zarządzania i Administracji w Zamościu. Informacje przekazane podczas wykładu okazały się pomocne zarówno dla pracowników służb zatrudnienia, jak i ośrodków pomocy społecznej,

  • prezentację Pani Barbary Kot, koordynatora projektu „ Młodzi na podbój rynku pracy” realizowanego przez Instytut Rozwiązań Biznesowych oraz uczestników projektu; Pana Tomasza Wawryka i Pana Piotra Kahana, dotyczącą motywowania osób młodych do udziału w projekcie i podczas jego trwania,

  • debatę - wymianę dobrych praktyk, podczas której głos zabierali: Pani Halina Rycak – dyrektor MCPR w Zamościu wraz z pracownikami, Pani Monika Bergiel- dyrektor PCPR w Zamościu, Pani Krystyna Bondyra- wicedyrektor PUP w Zamościu, Pani Anna Kułaj- doradca zawodowy w PUP w Zamościu, oraz Pani Agnieszka Piętak-Faryna – Kierownik Filii WUP w Zamościu.

 

Spotkanie miało na celu uświadomienie uczestnikom partnerstwa wyzwań współczesnego rynku pracy związanych z dominacją wśród osób zarejestrowanych w urzędach pracy osób długotrwale bezrobotnych i innych w szczególnej sytuacji, czyli trudnego klienta.

Klientem trudnym dla urzędów pracy i ośrodków pomocy społecznej są często te same osoby, którym można udzielić pomocy podejmując działania w ścisłej współpracy z różnymi instytucjami. Niezbędnym staje się współdziałanie publicznych służb zatrudnienia, instytucji pomocy społecznej, edukacyjnych i organizacji pozarządowych. Tylko wspólne działania zwiększają szanse na aktywizację osoby w kontekście zatrudnienia, a nawet reintegracji społecznej.

Szczególnie głos młodych uczestników projektu był ważny dla pracowników ośrodków pomocy społecznej i PSZ. Dali oni świadectwo swoim doświadczeniem zdobytym podczas uczestnictwa w projekcie, że warto pomagać klientom, szczególnie osobom młodym, aby nie przywykły do korzystania z pomocy innych i nie oddaliły się za bardzo od rynku pracy, a w przyszłości nie byli długotrwałymi klientami pomocy społecznej.

Przedstawiciele spotkania zgodnie stwierdzili, że należy kontynuować partnerstwo w przyszłym roku, aby współpraca przynosiła kolejne dobre efekty.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy Goldsun - Fundacja Czysta Dotacja
ReklamaBaner rekalmowy formy Alustal
ReklamaBaner reklamowy w dodatku Święta firmy Agroradek
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: kresowiakTreść komentarza: Toż to prawie jak kabaret, jak by nie patrzył to wina "pisu" a największa Kaczyńskiego bo pozwolił na zatrucie. Tyle miał władzy i pozwolił na zatrucie Huczwy no i Odry!!!!Data dodania komentarza: 23.12.2024, 16:10Źródło komentarza: Hrubieszów: Ekologiczna katastrofa umorzona po raz drugiAutor komentarza: ak47Treść komentarza: Z tym klimatem to bym nie przesadzał, zwykła knajpa, wystrój, obsługa, jedzenie i ceny bez szału.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 16:03Źródło komentarza: Szczebrzeszyn: Awantura o Kawiarnię na wzgórzu. Pod petycją właścicielki wciąż przybywa podpisówAutor komentarza: JaTreść komentarza: Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym inicjatywę uchwałodawczą posiada Burmistrz. Tak wiec radni klepneli to co przygotował / projekt uchwały / na sesję Burmistrz. Teraz płacz.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 15:55Źródło komentarza: Szczebrzeszyn: Awantura o Kawiarnię na wzgórzu. Pod petycją właścicielki wciąż przybywa podpisówAutor komentarza: etnografTreść komentarza: DomniemaneData dodania komentarza: 23.12.2024, 13:34Źródło komentarza: Hrubieszów: Ekologiczna katastrofa umorzona po raz drugiAutor komentarza: xyzTreść komentarza: Aaaaa czyli lejta dalej syf do rzek bo i tak nikt wam nic nie udowodni.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 12:06Źródło komentarza: Hrubieszów: Ekologiczna katastrofa umorzona po raz drugiAutor komentarza: PoirytowanyTreść komentarza: Wiedza środowiskowa orzekającego jest na poziomie nie powiem jakim. "Wyłowiono także gniazdujące przy brzegu rzeki martwe ptaki" - nie tylko ptaki były również ssaki, od spadku tlenu te zwierzęta padły? Biologia poziom podstawówki się kłania. "nie przeprowadzono wszystkich dostępnych czynności celem ustalenia wszelkich okoliczności zdarzenia" - to może trzeba pociągnąć do odpowiedzialności tych, którzy powinni te czynności wykonać? Póki gó.no nie zacznie niektórym płynąć z kranu, 4 liter nie ruszą, nic się nie zmieni.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 12:05Źródło komentarza: Hrubieszów: Ekologiczna katastrofa umorzona po raz drugi
Reklama