Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 21:50
Reklama Baner reklamowy firmy WODBET
Reklama

Prawie 8 milionów złotych za oszukiwanie klientów. Operator telekomunikacyjny ukarany przez UOKiK

Podszywanie się pod innego operatora jest niezgodne z prawem. Tak orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, nakładając jednocześnie dotkliwą karę finansową na jedną z nieuczciwych spółek. Jej klienci byli wprowadzani w błąd, przez co nieświadomie podpisywali niekorzystne dla siebie umowy.
Prawie 8 milionów złotych za oszukiwanie klientów. Operator telekomunikacyjny ukarany przez UOKiK

Autor: iStock

Posypały się skargi

W komunikacie UOKiK czytamy, że firma oferująca usługi z zakresu dostawy internetu oraz telekomunikacji TeleGo wprowadzała potencjalnych klientów w błąd, aby osiągnąć podpisywanie przez nich kolejnych umów. Pracownicy spółki podczas bezpośrednich spotkań, głównie ze starszymi ludźmi, podawali się za przedstawicieli ich obecnych operatorów. Przedmiotem rozmów była zmiana warunków umowy. W rzeczywistości jednak niczego nieświadomi konsumenci dostawali do podpisu zupełnie nowe umowy.

„Spółka TeleGo za cel swoich praktyk obierała przede wszystkim seniorów, szczególnie wrażliwą grupę społeczną. Konsumenci nie otrzymywali od przedstawicieli TeleGo pełnej i rzetelnej informacji o przedsiębiorcy, z którym podpisują umowę oraz o celu wizyty. Zdobywanie nowych klientów poprzez podszywanie się pod dotychczasowego operatora, do którego klienci mają już zaufanie, jest nieetyczne” – wyjaśnia prezes urzędu Tomasz Chróstny.

Ponadto kontrole wykazały, że operator nie dostarczał podpisującym umowy kompletu dokumentów. Brakowało m.in. formularza odstąpienia od umowy, choć zgodnie z prawem konsumenci mają 14 dni na skorzystanie z takiej możliwości. Prezes UOKiK nałożył na spółkę karę pieniężną w wysokości 7 906 551 złotych. Zobowiązał również przedsiębiorstwo do opublikowania niniejszej decyzji na swojej stronie internetowej oraz przesłanie jej listem poleconym do każdego klienta, z którym została podpisana umowa.

Jak uchronić się przed tego typu oszustwem?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że przed podpisaniem jakichkolwiek dokumentów należy wykazać się ograniczonym zaufaniem. Stosownym jest poproszenie przedstawiciela firmy o wskazanie w umowie wszystkich punktów, o których mowa jest podczas ustnego ustalania jej warunków. Każdy podpisywany dokument powinien być dla nas zrozumiały i jasny, a w nasze ręce operatorzy zobowiązani są przekazać kopie tychże dokumentów. Jak już wcześniej zostało wspomniane, w polskim prawie obowiązuje 14-dniowy czas do namysłu. Oznacza to, że możemy zrezygnować z zawartej umowy bez podania przyczyny.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

 

 

ReklamaBaner boczny B1 firmy GOLDSUN
ReklamaBaner reklamowy B Firmy Sunflowers
Reklamadotacje rpo
KOMENTARZE
Autor komentarza: Pycha Moj GrzechTreść komentarza: Program Rodzina na swoim ma się b.dobrze.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 14:15Źródło komentarza: W Hrubieszowie będzie punkt paszportowyAutor komentarza: ochrona przyrodyTreść komentarza: Jakie były ku temu przesłanki?Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:56Źródło komentarza: Wójt gminy Hrubieszów w gronie ekspertówAutor komentarza: jaTreść komentarza: Coś mieszkańcu o ukrainie piszesz oszczędnie Nie wszystko!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:55Źródło komentarza: Lubelskie: Atak Rosji na zachodnią Ukrainę. Poderwano nasze myśliwceAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Zając ekspertem PO KOLEGIUM TUMANUM to jakieś jaja,Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:52Źródło komentarza: Wójt gminy Hrubieszów w gronie ekspertówAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Pytanie gdzie w tym czasie była wybrana rada społeczna szpitala nadzorująca dyrekcję z ramienia starostwa. tym pseudo neo radnym tylko jaja wsadzić w imadło i dobrze skręcić. a nie nagrody dawać,Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:50Źródło komentarza: Szpital w Hrubieszowie w ciągu 2 lat nie wykonał kontraktów z NFZ. Do spłaty ma 18 mln złAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: "Droga przez mękę" aby dojść do orzecznictwa trzeba pokonać odcinek z parkingu przy parku lub walczyć o miejsce parkingowe przy bloku nr 8. Jeżeli będziemy mieli szczęście i znajdziemy miejsce to zaczyna się walka dziurawym chodnikiem i wysokimi krawężnikami. Takie mamy realia udogodnień dla niepełnosprawnych. Mieszkzńcy bloku wracający z pracy siedzą w samochodach i wypatrują wolnego miejsca postojowego bo przecież większość miejsc jest zajęta przez pracowników Krok za krokiem, pacjentów przychodni Żak, stomatologa, okulisty lub petentów ZGL. Takie instytucje jak przychodnie nie powinny znajdować się w blokach gdzie nie ma przystosowanych warunków oraz miejsc parkingowych.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 11:26Źródło komentarza: Zamość: Przyjeżdża niepełnosprawny do urzędu i... nie ma gdzie zaparkować
Reklama