Na liczne pytania dziennikarzy odpowiadali przedstawiciele Inspekcji Handlowej i Urzędu Konsumenckiego: Anna Subocz-Chachuła - Dyrektor Zamojskiej Delegatury Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej, Marzena Mazurek - Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Zamościu oraz Katarzyna Mazur - Miejski Rzecznik Konsumentów w Zamościu.
Podczas spotkania przypomniano o najważniejszych prawach konsumenta: prawie do rękojmi, prawie do odstąpienia do umowy w ciągu 14 dni i prawidłowej informacji o produkcie.
Podczas konferencji poruszono także sprawę nieuczciwych praktyk, z którymi najczęściej spotykają się rzecznicy:
- Sprawy, z którymi najczęściej przychodzą klienci dotyczą kwestii gwarancji,sprzętu rtv-agd czy telefonów komórkowych. Drugą kategorią, która przeważa, są naruszenia praw konsumenta, jeśli chodzi o umowy sieci telekomunikacyjnych i dostawców prądu. - mówiła Katarzyna Mazur, Miejski Rzecznik Konsumentów w Zamościu.
Na problem jakości żywności w polskich sklepach zwróciła uwagę Anna Subocz-Chachuła z zamojskiej Inspekcji Handlowej:
- Wobec 2 z 3 firm, których jakość mięsa kontrolowaliśmy w poprzednim kwartale toczą się obecnie postępowania administracyjne - zauważyła.
- Nie mamy uprawnień, by reprezentować klientów w sporach z przedsiębiorcami, którzy złamali prawa konsumenckie, ale staramy się pomagać. Najważniejsze, by klient przede wszystkim znał swoje prawa i nie bał się o nie walczyć - zwróciła uwagę Marzena Mazurek.
- Czytajmy umowy! Nieuczciwi przedsiębiorcy często podsuwają do podpisu dokumenty, które są dla nas niekorzystne - dodała.
Uczestnicy spotkania zapowiedzieli także czerwcowe spotkanie panelowe dla przedsiębiorców o prawach konsumenckich.
Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest co roku 15 marca w rocznicę przemówienia prezydenta USA Johna Keenedy'ego, w którym zapowiedział uchwalenie ustawy broniącej praw konsumentów.
Napisz komentarz
Komentarze